מחשבות על אהבה

בעקבות הסרט "אהבה יוונית "   והמיתוס של אמור ופסיכה

אם עדיין לא ראיתם את הסרט "אהבה יוונית " – לכו לראות .

זה לא סרט קל . הוא טורד מנוחה ולא מתאים לכל אחד . בן זוגי למשל , מאבד סבלנות , אם בשתי הדקות הראשונות לא נשלף אקדח או  יורדת חזייה.

כך שנראה שבשביל האיזון  הזוגי שלנו , בפעם הבאה,  נלך לסרט שמתאים יותר לטעמו .

אבל אם סרטים ליריים וטורדי מנוחה הם הסטייל שלכם , לכו .

עלילת הסרט מתרחשת ביוון שמתמודדת עם משבר כלכלי עוצמתי, אשר משאיר את תושביה מחוסרי עבודה ותקווה. במקביל מתמודדת המדינה עם זרם של פליטים ממדינות מדממות ומוכות מלחמות אזרחים .

על רקע הייאוש וחוסר האמונה בשלטון ובכלכלה , נפרשים שלושה סיפורי אהבה אשר מייצגים את מעגל החיים הזוגי .

סיפור האהבה הרומנטי והסוער של הזוג הצעיר ( הוא פליט מסוריה , היא בת למשפחה מקומית אשר נפגעה מהקריסה הכלכלית )

סיפורו של הזוג שמייצג את אמצע החיים החיים,  מתמקד במיוחד   בגיאורגיו ההורס,  אשר סוחב על גבו את עול הפרנסה .  הוא לא עומד בלחץ , נישואיו מתפרקים והוא מתאהב באשה זרה ויפהפיה. הסיפור השלישי הוא סיפור אהבתם של זוג בשנות ה-60.  גם כאן  , קיים קו של התאהבות באדם זר ומפתה אשר מייצג בתוכו את השונה והמסעיר , כמו הבטחה להתגשמות של חיים אחרים.  שניהם מחזיקים בתקווה להזדמנות שניה אשר  מחברת אותם זה לזה .

עלילת הסרט מוצגת בקווים שניתן לפרש אותם כביקורת נוקבת על מדינות אירופה החזקות והשבעות,  אשר מתבוננות על הקריסה הכלכלית ועל סבלו של חלק גדול מהעולם בעיניים קרות ומתוך תפיסת עולם ניאו ליברלית וקפיטליסטית . כלומר – זו תמיד אחריות של הפרט , אתם סובלים כי לא נהגתם נכון , יוון וסוריה אשמות בסבל תושביהן  ואילו רק  היו נוהגות בחכמה כלכלית ומדינית , לא היו נקלעות למצב בו הן נמצאות . ותרופות נוגדות דיכאון זה לחלשים .

הקו המרכזי בעלילה מתייחס אל האהבה כנוגדת דיכאון . זו שמאפשרת לנו להמשיך לסבול את העולם הזה .

האהבה , התקווה והאנושיות מאפשרות לנו לשרוד את איימי החיים .

 

דילוג לתוכן